Over de Lions Film Award 2022 :

De leden van Lions Club L’Esprit du Temps, bevlogen kunstenaars en kenners van toneel, fotografie, muziek en film, streven ernaar om elk jaar de Lions Film Award uit te reiken.
Met het instellen van deze Film Award steunen we sinds 2005 filmmakers/filmscholen die hun maatschappelijke en politieke betrokkenheid vertalen in hun werk en daarbij soms te maken krijgen met hindernissen, niet in het minst van financiële aard.

Tijdens de eerste zeven edities van de Lions Film Award heeft de LC internationale filmscholen ondersteund o.a. in Paramaribo, Addis Abeba, Arusha en in Ecuador. In totaal is er meer dan 88 duizend euro aan de filmscholen gedoneerd.
Van 2012 tot en met 2018 hebben wij de Lions Film Award samen met het Hubert Bals Fonds uitgereikt op het IFFR aan veelbelovende internationale filmmakers uit de gehele wereld. De doelstelling van dit fonds sluit naadloos aan bij de doelstelling van l’Esprit du Temps. De Lions Film Award is aan zeven internationale producties, waar van er zes nog niet voor vertoning gereed waren, toegekend uit de opbrengsten van de filmavond: ruim 128.000 euro. De vertoonde premièrefilm wordt gekozen uit de het festivalprogramma van het IFFR. Sinds 2019 reiken wij de Lions Film Award, de opbrengst van de avond, uit aan jonge aanstormende filmmakers uit Rotterdam.

8 november 2022
Samen met LantarenVenster en Rotterdams Open Doek organiseren we op dinsdag 8 november 2022 een feestelijke filmavond in LantarenVenster. De Lions Club L’Esprit du Temps leden reiken dan een geldprijs uit die Rotterdamse filmmakers ondersteunt bij het maken van een nieuwe korte filmproductie.

Uit alle ingezonden korte films kiezen de leden van de Lionsclub L’Esprit du Temps een short list. Op dinsdag 8 november zijn de Lions club leden met hun vrienden als publiek aanwezig en vertonen we de genomineerde korte films waarna het publiek de winnaar kiest.

De winnende film ontvangt 7500 euro. Van het prijzengeld verwacht L’Esprit du Temps dat die gebruikt wordt voor een nieuwe filmproductie.Verwacht een inspirerende en feestelijke filmavond vol met aanstormend filmtalent én uiteraard de uitreiking van de Lions Film Award. Welke Rotterdamse filmmaker neemt dit jaar de prijs mee naar huis.

Stuur je korte film in en wie weet ben jij dit jaar de winnaar van de 16e  Lions Film Award.
Aanmelden kan tot uiterlijk 15 september 2022.

Wij zien uit naar uw komst.

Toegangskaarten zijn via deze link te bestellen.