Our Story

LIONS FILM AWARD

Over de Lions Film Award 22 mei 2019: De leden van Lions Club l’Esprit du Temps, bevlogen kunstenaars en kenners van toneel, fotografie, muziek en film, streven ernaar om elk jaar de Lions Film Award uit te reiken. Met het instellen van deze award steunen we sinds 2005 filmmakers die hun maatschappelijke en politieke betrokkenheid vertalen in hun werk en daarbij soms te maken krijgen met hindernissen, niet in het minst van financiële aard. Sinds 2012 tot en met 2018 hebben wij de Lions Film Award samen met het Hubert Bals Fonds uitgereikt op het IFFR aan veelbelovende internationale filmmakers uit de gehele wereld. De doelstelling van dit fonds sluit naadloos aan bij de doelstelling van l’Esprit du Temps.

Dit jaar reiken wij de Lions Film Award, de opbrengst van de avond, uit aan jonge filmmakers uit Rotterdam. Samen met het Open Doek Festival selecteren wij de winnaar(s) uit alle Rotterdamse inzendingen voor dit jaar bij het Open Doek Festival. De jurering is in handen van de leden van de Lions Club l’Esprit du Temps die op 22 mei bekend maken wie Lions Film Award 2019 ontvangt. De winnaar(s) krijgen de kans om met onze bijdrage een nieuwe korte film te maken die we volgend jaar gaan zien.

Aansluitend zal een bijzondere première film vertoond worden die nog niet in Nederland is uitgebracht. Het Lions Film Award 2019 programma wordt besloten met een Afterparty in een sfeervolle muzikale ambiance in de foyer van LantarenVenster die U, als gast van Lions club L’Esprit du Temps, zal herinneren als een bijzondere avond.

Wij zien uit naar uw komst.

Kaarten voor de Lions Film Award avond à € 27.50 te bestellen via: https://www.lantarenvenster.nl/programma/lions-film-award